Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på Prolamps.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamationsretten er begrænset til varens naturlige holdbarhed.
Hvordan reklamerer jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte Kundeservice pr. mail. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Husk, at det er dit ansvar at varen sendes tilbage i forsvarlig emballage. Vi anbefaler at du kommer varen i den originale emballage, og derefter yderligere i en kasse så vare samt original emballage ikke tager skade.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Klage
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@prolamps.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os, at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr